Aquajogging

total body workout in diep water

Joggen, maar dan in het water. Aquajogging is lopen in het water, zonder de grond te raken. Het is de perfecte manier om aan je conditie te werken. De voordelen van joggen en water worden gecombineerd.

Zo ziet een les aquajogging eruit
We beginnen met een warming-up om de spieren soepel te krijgen. Daarna volgt de kern, waarin we werken met meerdere materialen. Zo gebruiken we bijvoorbeeld flexibeems, dumpels en wetshapers. Op deze manier trainen we elke keer een andere spiergroep. Naast tempowisselingen voor het conditionele aspect, komen er veel spieroefeningen voor in aquajogging. Het diepe water, we trainen in het diepe bad, leent zich daar perfect voor aangezien je het hele lichaam kunt gebruiken.  We sluiten altijd af met buikspieroefeningen en een korte cooling-down.

Goed voor je lichaam
Aquajogging is goed voor het opbouwen en onderhouden van je conditie, maar ook voor vetverbranding. Heb je last van je knieën, enkels, heupen of andere gewrichten? Dan is aquajogging zeker aan te raden. Doordat je in het water gewichtloos bent belast je de gewrichten zelf niet.

Wetbelt
Door het gebruik van van een “wetbelt” wordt je gedragen door het water. Daarnaast zorgt de wetbelt voor stabiliteit. Hierdoor kun je de oefeningen beter uitvoeren en het maximale eruit halen. De wetbelts zijn gratis te gebruiken en doe je voor de les aan. Soms maken we gebruik van beendrijvers, deze maken het aquajoggen zwaarder, voor nog meer resultaat.

Jog je een keer met ons mee? Je hoeft niet te reserveren, maar je kunt zo een keer meedoen.

Lees hier ook het leuke artikel over Jo Mikkers, 94 jaar en nog steeds zo gezond als een vis door Aquajogging.